Tid som Robin Van Persie varit skadefri:

Tid som Robin Van Persie varit skadefri:

14 aug. 2012

Alla dessa jobbiga RvP-tankar


Har så många olika känslor för van Persie, precis som jag alltid haft, MEN, i slutändan borde jag kanske inte lacka ur på hans beteende nu. Jag var så fruktansvärt besviken när Wenger och ledningen verkade totalt oambitiösa och Cesc och Nasri försvann och laget bara tynade bort. Då längtade jag efter att nån skulle sätta ner foten och vägra gå med på förfallet. Vem vet, att RvP gått ut med att han har andra ambitioner än vad Arsenal har, vägrar skriva på nytt kontrakt och flörtar med United av alla lag kanske är det bästa som hänt oss på länge? Ledningen tar sig samman och höjer sina ambitioner vilket gett bra värvningar hittills denna Silly Season, RvP och Song har faktiskt inte försvunnit än i alla fall och fler spelare kan vara på väg till oss.

Om han stannar och gör några mål så kommer jag bita ihop och öppna ett litet fack i mitt hjärta där han får vara på lånad tid. Klarade Unitedfansen att göra det med Rooney ska väl även vi klara det.


Skulle dock älska att hata honom om han gick till United. ÄLSKA!




Det mest irriterande om han går till United nu är att han får £2 miljoner i lojalitetsbonus eftersom han själv inte lämnat in en transferbegäran, däremot gjort sig omöjlig att ha kvar i laget. Så jävla risigt.


Anledningar att United INTE skulle vilja ha honom:

- glaskatt
- dom har Welbeck och Chicharito, vore dumt att hindra Welbecks utveckling
- kräver enligt rykten £200k i veckan
- asgammal, nästan 30
- dom borde lägga pengar på andra positioner
- kan ta ett tag att hjärntvätta in honom i ett nytt spelsystem och annan kultur

Att dom VILL ha honom:

- en annan typ av anfallare än vad dom har
- tanken Rooney + RvP tex
- han gör så jävla mkt mål
- han har inte varit skadad sen januari 2011 trots glaskatt


Känns sjukt jobbigt att förstärka Arsenals motstånd men ger United Wenger £20 millar + Berbatov känner jag spontant: SÄLJ. Van Persie är en gammal, illa omtyckt glaskatt.  Det enda som talar för honom är att han gör mål, döpte sin unge till Shaqueel och har en morsa som är smyckesforgivare, ett extremt ärofyllt jobb.


Så cool, du är välkommen till Arsenal när som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar