Tid som Robin Van Persie varit skadefri:

Tid som Robin Van Persie varit skadefri:

15 aug. 2012

Bara några andetag kvar tills nästa säsong

och det har ju varit några sköna försäsongsmatcher nu på slutet. Dels snoozefesten på Ullevi varav det enda roliga med den matchen är den efterföljande flashbacktråden om Barcas "vilda efterfest", men sen hade vi ju bland annat också Community Shield mellan förra årets FA-cupvinnare Chelsea och ligavinnarna Man City.


Chelseas nyförvärv Eden Hazard som alla PL-lag slet i ett tag bjöd på stor underhållning, sällan har jag längtat så efter en gif. Hoppas det fortsätter så här.



TORRES däremot satte första målet. Jag skrek, grät och gjorde honom till kapten i mitt Fantasylag. Han kommer vara Chelseas stjärna den här säsongen, sanna mina ord. Oroa er inte, jag kommer skoja lika mycket om Torres oberoende av hur bra han spelar trots att jag älskar honom mer än livet självt.


Kommer sakna Drogba SÅ mkt, men om Torres får spela och visa hur jävla bra han är för alla tvivlare därute så är jag ok med att Didier tynar bort i malaria borta i Kina.


Båda lagen spelade så hårt, kändes som om dom skulle skada halva trupperna redan innan säsong.

Matchen slutade 3-2 till City som tagit säsongens första pokal, Tevez lyckades få in ett av dom målen och har dom lyckats aktivera det lilla trollet igen ska Mancini vara riktigt glad.


Sen har vi en annan match vi MÅSTE prata mer om naturligtvis, nämligen Köln-Arsenal, en match jag antar tyskarna fick på köpet när Arsenal köpte Podolski. Jag har plågat mig genom en och annan Arsenalmatch denna försäsong, och denna var
HELT
annorlunda. Första halvleken var magisk. Visst det var dåligt motstånd, men att få se nyförvärven Podolski, Giroud och Cazorla spela tillsammans med Theo och Ox och hur sjukt bra det funkade... Blir tårögd från alla öppningar.



Cazorla slog en hörna efter fem minuter som Vermaelen nickade in. Sen gjorde Podolski både ett och tu mål och... håll i er... Gervinho fick in ett fjärde. Däremellan hade Giroud många fina chanser.



Har Gervinho ÄNTLIGEN lyckats ta igen sig efter Africa Cup of Nations? Wenger, nu får du beslagta hans pass för han får inte åka iväg igen. Orkar inte med en utbränd och deprimerad Gervinho igen, älskar den ettriga lilla rackaren som kutar runt och vägrar passa i tid.


I halvtid bytte Wenger ut hela laget förutom Podolski som fick stanna en kvart till. Energin på plan slocknade lite. In kom ett trött gäng med RvP som av helt oförklarliga skäl fick ta över kaptensarmbandet, det kändes som ett hån, Song som har ena benet i Katalonien och mitt hjärta kommer trasas sönder om han går dit, Arshavin och Chamakh alltså ingen kommentar ens.

Visst, många hånskrattar åt Arsenalfansens optimism i o m köpen av Cazorla, Podolski och Giroud, att inte ens alla tre ihop kan kompensera för RvP.
Ska tala om en grej. I söndags gjorde dom det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar